Moet u een jaarrekening laten opstellen? Heb ik een accountantsverklaring nodig? Dit zijn wat vragen welke elke ondernemer zichzelf wel eens stelt.

Wij kunnen u antwoord geven. Wat u moet is afhankelijk van de rechtsvorm en grootte van uw onderneming. Wel vinden wij het belangrijk dat u jaarlijks een jaarrekening laat samenstellen. De jaarrekening kan namelijk voor diverse punten van belang zijn;

  • U heeft in een verslag alle nodige financiële gegevens over een jaar
  • Bij de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers moet er een balans en winst en verlies rekening worden ingevuld. In de jaarrekening staan deze gegevens vermeld
  • Voor kredietaanvragen, aanvragen voor huurwoning, hypotheek wordt er altijd gevraagd naar een jaarrekening
  • U kunt makkelijk diverse jaren met elkaar vergelijken

Voor BV’s zullen we voorafgaand aan het opstellen van de jaarrekening een afspraak maken om de administratie door te nemen en bijvoorbeeld de post onderhanden werk op te voeren. De jaarrekening van een BV bestaat uit de Balans en W&V rekening en op basis van deze gegevens zal de aangifte vennootschapsbelasting worden ingediend. Daarnaast kunnen we ook de publicatiestukken voor de Kamer van Koophandel verzorgen.

Wilt u meer weten of een afspraak maken neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.